Sidor

-

-

tisdag 6 december 2011

Helgen som gick

Helgens vistelse i huset på landet blev väl inte riktigt som planerat. Det vill säga, bilen är fortfarande lika skitig. Jag tror att det blåste för mycket och var ganska kallt och ruggigt i största allmänhet. Och jag hade säkert något viktigt för mig att göra inomhus. Jag ställde till exempel fram adventsljusstakar i fönstren och bytte dukar på köksbordet och vardagsrumsbordet. Det kändes som om det fick räcka så. Sedan hade jag faktiskt lite huvudvärk, så det var bäst att ligga i soffan och kolla på TV. Jag gjorde faktiskt inget vettigt alls på hela helgen. Jag kanske borde ha lite dåligt samvete, men jag struntar i det just nu.

På hemvägen stannade jag som vanligt på min favoritrastplats. Den där man kan slänga sopor, när man inte har sophämtning vintertid. Och som vanligt var utsikten över Vättern alldeles fantastisk och som vanligt tog jag ett kort.

Inga kommentarer: