Sidor

-

-

fredag 27 november 2009

Fredagsmys

Fredag, äntligen. En riktigt halvdan vecka med lite förkylning, men inte tillräckligt för att man ska kunna kalla sig sjuk, lätt huvudvärk och lagom irriterade ögon. Egentligen en riktig skitvecka, men det kunde ha varit värre. Men nu är det fredag och därmed fredagsmys. Det blir klassiskt fredagsmys den här veckan med räkor (kräver ingen tillagning) och Chablis. Får se om jag orkar rota fram lite stämningshöjande adventsljusstakar också. Jag har noterat att vi ligger lite efter ett flertal av våra grannar på den punkten. Man kan uppenbarligen aldrig vara ute i för god tid när det gäller julpynt nu för tiden. Fast jag tycker nog att vi brukar komma starkt på slutet. Julpyntande innebär även juldukar. Och de har legat nerpackade i nästan ett år. De kommer att vara skrynkliga. Det innebär att strykbrädan måste fram. Och har jag väl släpat fram den kan jag ju lika gärna beta av hela den där andra högen som har legat och väntat väldigt, väldigt länge. Helt plötsligt en himla massa merjobb. Det kanske räcker med att byta värmeljus i Kiwi-lyktorna på soffbordet för att få lite stämning.

Inga kommentarer: