Sidor

-

-

onsdag 25 november 2009

Läst: Låt den rätte komma in

Jag läste ut "Låt den rätte komma in" av John Ajvide Lindqvist igår. Vet inte riktigt varför jag läste den, faktiskt. Antagligen för att jag av ytterligare någon anledning som jag inte kommer ihåg just nu köpte den och att jag faktiskt har som mål att läsa de böcker jag köper, även om det kan ta flera år ibland. Vampyrer är inte min grej, vare sig i bok- eller filmformat. Gillade dock "Historikern" av Elizabeth Kostova, men det var liksom så mycket mer exotiska miljöer där än Blackeberg. Och Dracula är vampyrernas vampyr. Jag kan köpa en massa andra övernaturliga ting, men vampyrer i kombination med förortstragik… Nej, det är inte min kopp te alls. Och det kunde jag ha talat om för mig själv redan från början. Nu ska jag botanisera i olästa hyllan hemma och sätta tänderna (haha) i något helt annat.

Inga kommentarer: