Sidor

-

-

måndag 14 maj 2012

Jobba vs. vara ledig

I morse tackade jag nej till en hel veckas jobb. Min motivering var att det var för en kund som tar lite för lång tid på sig innan de betalar sina fakturor och jag har ingen lust att vänta på pengar en hel evighet. Men det var ett ganska bra jobb och jag får hysteriskt dåligt samvete när jag säger nej utan att egentligen vara upptagen av annat.

Jag har varit så himla duktig under en längre tid. Jobbat och jobbat och jobbat. Jag tänkte jag skulle våga mig på att vara lite ego en liten stund nu. Ta det lugnt. Försöka vara lite kreativ. Men jag får som sagt dåligt samvete bara jag tänker på det, tänk om jobben tar slut om jag inte tackar ja till allting? Fast å andra sidan, tänk om jag tar slut om jag tackar ja till allting? 

Vi åker till huset på landet på onsdag och då vill jag inte ha något jobb hängande över mig. Jag vill vara ledig och ta det lugnt, bara några dagar. Läsa och kolla på TV och slappa i största allmänhet. Vårstäda och göra fint. Jag har väl förtjänat det, har jag inte?

Inga kommentarer: