Sidor

-

-

tisdag 15 maj 2012

Mors dag

I sonens skola har man gett barnen möjlighet att sätta ihop och skicka morsdagspaket till ensamstående mödrar i Lettland via Hoppets Stjärna. Jag har försökt pumpa sonen på upplysningar om hur det går, men inte fått ut så mycket så jag antar att det är ytterligare en sådan grej som alla tycker är bra, bara det är någon annan som gör det. Så idag har jag tagit tag i det. Jag har packat en väska med schampo, balsam, tvålar, deo, lotions, smink, kaffe, te, pasta, konserver och en hel massa andra grejor. En banankartong full. Det enda som behövdes var att jag öppnade några skåp och plockade lite av mitt eget uppenbara överflöd. Det kanske kan ge lite tröst och lättnad för någon som verkligen behöver det. För egen del är det som vanligt bara att inse att man har alldeles för mycket av allt. Att en kartong lämnar huset kommer inte ens att märkas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tusen tack för paketet! Det kommer garanterat ge någon tröst och lättnad. /Jessica Eriksson, Hoppets Stjärna