Sidor

-

-

onsdag 16 maj 2012

Onsdag, men ändå fredag

Långhelg stundar. Fredagskänsla fast det är onsdag, med andra ord. Huset på landet och fyra lediga dagar där hägrar. Det ska bli så skönt så det är inte klokt. Visserligen behövs en hel del vårstädning och allmänt röj, men det ska bara bli skönt att få lite ordning där. Jag antar att det är ganska grönt och fint nu, med massor av gräs som behöver klippas. Tyvärr är ju trädgården där ganska övervuxen och förvildad vid det här laget. Det blir ju så när man inte kan vara där och pyssla så ofta. Men det gör inget. Det är fint ändå.

I övrigt önskar jag mig en kravlös helg. Jag vill ligga på nya kökssoffan och läsa och kanske lösa ett korsord. Tar väl med mig en liten pysselväska ifall andan faller på. Man vet inte. Ingen dator ska med i alla fall.

Inga kommentarer: