Sidor

-

-

måndag 7 maj 2012

Måndagsgnäll

Som de flesta andra vill jag ha sol och värme nu. Jag är trött på tjocka tröjor och vinterbleka ben. Och just idag så ser det så där inbjudande vårigt ut. Så länge man sitter och tittar ut genom fönstret. För väl därute är det kallt och jävligt. Eller så har jag bara för lite kläder på mig, i någon vildsint förhoppning om att det ÄR sommar nu.

Det som inte är så kul är ju att jag (surprise!) inte är så där smal och sommarsnygg som jag i vintras hade tänkt att jag skulle vara så här års. Jag vet inte riktigt vad som hände, eller rättare sagt, det hände ingenting. Allt är precis som vanligt. Lätt överviktig, medelålders, taskig frisyr och med mörka ringar under ögonen på grund av att jag lägger mig för sent och går upp för tidigt. Det som väl är enklast att göra något åt är väl frisyren, av den enkla anledning att min egen arbetsinsats där är minimal. Den utgörs ju enbart av att ringa ett samtal för tidsbokning och att hosta upp pengarna efteråt.

Just idag är jag alltså lite allmänt gnällig. Det kanske är för att de är måndag, vad vet jag. Jag önskar mig lite roliga saker att se fram emot. Gärna saker som inte involverar fotboll, eftersom det känns som att hela familjens liv nu kretsar kring matcher och träningar. Och ska man stå och vara stöttande förälder på match efter match borde det vara ett krav att man kan sola samtidigt utan att frysa häcken av sig.

En Barcelona-resa skulle sitta fint. Om någon har en över är det bara att hojta till.

Inga kommentarer: