Sidor

-

-

måndag 18 juli 2011

Arbetsvecka

Och så var det måndag hemmavid och en helt vanlig arbetsvecka igen. Jag har ju jobbat lite på landet också, men det känns alltid som om det är mer på riktigt när man sitter vid sitt skrivbord igen. Gränserna mellan fritid och arbete är ju ganska flytande numera och jag trivs bra med det. Vädret är lite så där, men det kanske blir en tur ner till badplatsen senare.

Jag måste dock få lite ordning på mina sovvanor. I morse raglade jag inte upp förrän kl. 10 och det känns inte alls bra. Förstår inte varför den där hundrackan finner sig i det. Han borde väcka mig tidigare. Sonen, som nu är en fullt utvecklad preteen, har inga som helst problem med att sova till fram emot elva och jag tycker väl att det är OK att få göra det när man har sommarlov. Jag minns hur det var. Men jag borde masa mig upp lite tidigare, tycker jag själv. Jag får väl börja sätta klockan på ringning lite tidigare för varje dag för en långsam tillvänjning vid normala arbetstider igen.

Inga kommentarer: