Sidor

-

-

fredag 22 juli 2011

Snabbvisit på landet

Nu har det varit en sådan där snabb vecka igen. Det vill säga, jag hinner inte riktigt med. Massor av jobb, vilket är bra, och massor av sol, bad och grill, vilket är ännu bättre. Nu är vi i huset på landet igen för en snabb mellanlandning innan vidare färd till Dalarna i morgon.

Jag har på min snabbvisit är ute på vischan försökt vara effektiv och plocka av en del bär, men i år är det ett ganska tröstlöst arbete. Det är ett överdåd på bärfronten förutan dess like. Jag är ingen vän av onödigt slöseri, så det gör ont att veta att det mesta kommer att ruttna bort på grund av att inge hinner/orkar/vill ta hand om det. Jag har dock gjort vad jag kunnat idag och kokat några liter saft och tre burkar svartvinbärsmarmelad. Alltid något. Vi kommer tillbaka en snabbis nästa helg också, så jag kanske hinner med lite då, om det inte är för sent.

Ikväll får jag träffa min kära make också. Det var ett tag sedan sist, eftersom han har envisats med att jobba på annan ort den här veckan. Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer: