Sidor

-

-

torsdag 7 juli 2011

Livet på landet

Det är mycket tvätt nu. Flera resväskor fulla och med en ständigt blöt hund måste jag nog tvätta lakan också. Fast jag borde skaffa mig jobb och tjäna lite pengar. Eller åtminstone rensa lite i den förvildade trädgården. Men det enda jag har lust med är att läsa eller på sin höjd knyta ett armband eller två. Jag inhandlade ett par garnnystan i Frankrike efter ett besök i en souvenirbutik där sonen som vanligt suktade över knutna armband och allt möjligt. Det var bara det att ett litet löjligt makraméband kostade 10 euro och det är ett alldeles hutlöst pris. Så jag köpte garn och knöt själv. Och nu kan jag inte sluta. Mer garn och läderband tog jag med mig hemifrån och nu gäller det bara att få tag i de perfekta idéerna. Jag tror jag ska öppna egen souvenirbutik någonstans.

Inga kommentarer: