Sidor

-

-

tisdag 26 juli 2011

Dalarna

Så befinner vi oss i Dalarna på sista semesterveckan. Jag har bara semester halvt om halvt, eftersom jag jobbar lite också. Vädret är väl lite upp och ner, typiskt sommarsvenskt, men det spelar inte så stor roll. Siljan är svinkall, men barnen struntar i det och tokbadar ändå.

Vi har tittat på dalahästar och jag funderar lite över när de blev så dyra och exklusiva. Som sprungen ur en dalasläkt minns jag att vi hade dem som leksaker när jag var liten. Över huvud taget har vi tittat på hantverk och jag är lite tjurigt ur och tänker att det där skulle jag också kunna göra och sälja dyrt om jag bara bodde på en tillräckligt turistig plats. Så jag vill flytta till en turistort och driva en hemslöjdsbutik. Det verkar nämligen gå att sälja lite vad som helst då. Mycket är ju förstås himla bra och värt sitt pris också, fast långt ifrån allt.

Det blev ett besök på Zorn-museet igår också och det var i alla fall verkligen värt att se.

I övrigt överskuggas tillvaron för oss som antagligen för de flesta andra just nu av dåren i Norge. Det är svårt att prata om sådana händelser med barn, men man måste.

Inga kommentarer: