Sidor

-

-

måndag 1 augusti 2011

Är sommaren slut nu?

En vecka i Dalarna gick fort. Tur att vi kunde mellanlanda i huset på landet över helgen för ett par sista skälvande sommardagar. Det kommer väl att dröja ett tag nu innan vi kommer dit igen. Jag hann koka några liter saft igår för att något döva det dåliga samvetet över alla bär som går till spillo i år. Fast det gjorde inte lika ont att åka hem idag. Jag längtade hem. Längtade efter ordning och reda och kläderna i garderoben i stället för i en resväska. Det har varit alldeles för mycket kappsäck den här sommaren. Doch glömde jag en del saker som jag hade tänkt ta med mig hem, men eftersom jag hade hunnit ända till Partille innan jag kom ihåg det var det alldeles för sent att vända.

Sonen och jag tog en tur ner till havet när vi kom hem och nu är det alldeles underbart skönt i vattnet. Betydligt varmare än i Siljan, så badsommaren är inte slut än. Här är dock ett par bilder på två som badade mycket och gärna i Siljan, totalt okänsliga för låga temperaturer.


Inga kommentarer: