Sidor

-

-

fredag 26 augusti 2011

Fredagssammanfattning

Så har första veckan på den nya terminen gått. Det är nu det har börjat om. Ungarna har gått i skolan en vecka och man börjar väl så sakteliga vänja sig vid att gå upp lite tidigare än under sommaren. Fast jag är trött idag. Jag har sovit för lite den här veckan och det börjar kännas nu. Känner mig just nu lite gnällig och kinkig. Vill gå och lägga mig och bli ompysslad, men det är bara jag hemma så det är ingen idé.

Som alltid vid nystarter så gäller det att ta i så man spricker. Jag har påbörjat en detoxdiet den här veckan och ämnar vara en ny människa som kommer i alla mina kläder om tre veckor. Det har gått ganska bra. Igår blev det dock både kaffe och kaka vilket är strängt förbjudet.Men vågen visar åt rätt håll och förhoppningsvis snart även midjemåttet.

När det gäller kläder ska vilken dag som helst en osentimental garderobsrensning göras. Det finns för mycket där som jag helt enkelt inte vill ha eller passar i. Det ska bort. Det kommer förhoppningsvis att efterlämna en luftig garderob som gör att man faktiskt hittar det man letar efter.

Jag går ju ganska mycket med hunden, men eftersom jag har glömt/lämnat min stegräknare i huset på landet vet jag just nu inte riktigt hur mycket. Antagligen alldeles för lite. Och inte tillräckligt raskt. Igår när vi var ute och släntrade, hunden och jag, mötte vi en tjej som minsann inte alls släntrade. Hon marscherade raskt (fast jag tror det kallas power walking på svenska, eller PW för de riktigt insatta) iklädd rosa funktionstopp och dito tights men den självklara accessoaren, en chihuahua, i släptåg. En chihuahua som dessutom inte hade något vett alls. Han försökte nämligen mopsa mot min hund, som visserligen är liten, men bra mycket större än en chihuahua. Otroligt fånigt. Kommer aldrig att ge mig ut på power walk. Jag tänker gå eller promenera. Jag är svensk, alltså tar jag en promenad. Aldrig en PW.

Eftersom jag noterat en tilltagande stelhet i leder och lite varstans, särskilt på morgnarna, inser jag vikten av yoga. Det har jag gjort länge, men jag har svårt att komma till skott. Yogamattan står dock ihoprullad, men redo att användas, här i mitt arbetsrum och vilken dag som helst, kanske redan nästa vecka åker den fram. Nu ska här tänjas och andas.

Men nu, nu ska jag kravla mig tillbaka till soffan och fortsätta vara trött och kinkig. Och hoppas att någon annan kommer hem med storslagna planer på fredagsmys och mat och dessutom genomför dem.

Inga kommentarer: