Sidor

-

-

tisdag 9 augusti 2011

Ensam hemma

Jag är ensam hemma. Alldeles ensam, förutom fyrbentingarna. Jag vet inte när det hände senast. Det är lite märkligt att kunna göra precis vad jag vill när jag vill utan att behöva argumentera om det. Att vara ensam om fjärrkontrollen. till exempel. Igår skulle jag bara sätta mig i soffan en liten stund med en kopp te och när jag bläddrade igenom kanalerna började precis "Sophies val" på TV4 Film. Jag tittade på hela. Utan störningsmoment och utan att känna att jag borde göra något nyttigare. Mycket märklig upplevelse. Det är ju en så bra film, dessutom.

Sitter och funderar på vad jag ska göra med all denna tid som helt plötsligt bara är min när jag har jobbat klart, alltså). Skulle kunna tänka mig att gå ut och se om jag hittar några björnbär, men det är för blött. Jag kanske tittar på en film till. Äter något som bara jag tycker om. Läser en bok. Möjligheterna är så oändliga att jag önskar att resten av familjen kommer hem snart så att jag slipper all denna valfrihet.

Inga kommentarer: