Sidor

-

-

onsdag 31 augusti 2011

Hård arbetsdag

Jag har haft en lång och hård arbetsdag idag, men nu när klockan är nästan åtta ska jag ge mig. Fast jag är på G nu och känner mig ungefär hur effektiv som helst. Av erfarenhet vet jag dock att har man suttit och skrivit hela dagen börjar stavfelen smyga sig in så här dags och det blir så himla mycket att rätta i morgon.

Vi ska åka till huset på landet i helgen och det var ett tag sedan. Jag ser fram emot det. I övrigt vill jag för ovanlighetens skull inte åka någonstans alls. Jag trivs bra där jag är just nu. Men till huset på landet behöver man inte packa så mycket. Däremot ska jag packa med mig en del hem därifrån. Saftmajan, till exempel. Jag måste experimentera lite med alla mina aroniabär. Saft kanske är bra. Det växer hur mycket bär som helst alldeles utanför huset och jag behöver inte ens kliva av altanen för att plocka dem. Märkligt bara att jag inte ens la märke till den här busken förra året, men då stod man väl med huvudet i en flyttkartong så här dags.

Inga kommentarer: