Sidor

-

-

måndag 8 augusti 2011

Nu är det nya tag igen

Idag ska jag börja ta tag i mitt liv igen. Semesterkilona ska bort, det ska städas och tightas och trimmas både här och där. Jag ser fram emot att möta mitt nya sunda jag om några veckor. Det behövs. Det har varit en dekadent sommar. Den är väl visserligen inte slut än, men det är definitivt slut på kaffebröd och glass. Nyttig mat ska det vara framöver. Regelbundna vanor. Inget vinpimplande i onödan. Långa promenader. Min man sa något om gymkort och gemensam träning igår, men då slog jag dövörat till litegrann. Man ska inte överdriva.

Det är inte bara den gamla kroppen som behöver städas. Vårt hem har mest bara varit en landningsplats för ompackning av diverse bagage de senaste månaderna. Det behöver trimmas en hel del där också. I rabatten på framsidan växer det mest ogräs. Stora maskrostuvor letar sig upp mellan plattorna. Jag tror grannarna tittar snett på oss för att det ser så risigt ut, men det kan ju vara inbillning också. Hur som helst, det finns mycket att göra och ta tag i. Som alltid så här års. Det är ju nu det börjar om.

Inga kommentarer: