Sidor

-

-

tisdag 23 augusti 2011

Lycka kan vara att hitta ett par jeans som passar

Faktiskt så kan det det, hur ytligt det än låter. Jag har alltså shoppat nya jeans för första gången på flera år. Jeansköp är något jag drar mig för eftersom jag aldrig hittar några som passar just min kropp, som inte tillnärmelsevis liknar den mall som jeansfabrikanter utgår ifrån. Jag gillar ju jeans, men har inte haft några riktigt snygga på flera år. Innan sommaren gav även de riktigt fula upp och jag har under några månader varit jeanslös (nej, det stämmer inte riktigt, men de där som ligger längst in i garderoben räknas inte). Tills nu. Ett impulsköp som visade sig vara så rätt. De sitter som gjutna. De har lappar (kanske är helt ute, men det är jag i så fall lyckligt omedveten om) och är dessutom lagom långa. Jag känner mig riktigt ... cool. Jag kråmar mig framför spegeln och känner mig löjligt nöjd. Synd bara att det verkar bli en så varm dag att jeansen nog måste åka av innan nästa hundpromenad till förmån för något svalare.

Inga kommentarer: