Sidor

-

-

tisdag 16 augusti 2011

En ledig dag

Det ser ut som om jag får en relativt ledig dag idag. Det känns riktigt skönt, för det var ett tag sedan nu. Det har varit mycket jobb de senaste veckorna och det är naturligtvis bra, men idag ska jag ta det lugnt. Om det inte dyker upp något viktigt.

Jag ska virka armband, tror jag. Min svärmor ville ha ett och det ska hon självklart få. Det är en sysselsättning så god som någon.

Sedan ska jag försöka ta reda på när sonen börjar skolan. Jag vet att det är på måndag, men inte vilken tid. Det känns som om ordentliga mammor borde veta sådant, men det gör alltså inte jag. Jag vet inte när barnen är tillräckligt gamla så att man kan börja skylla saknad information på dem. Kanske inte riktigt än.

Sonen är för övrigt lite småfebrig och njuter i fulla drag av att slippa alla aktivitetskrav. Han har försökt ställa in tandläkarbesöket i morgon med hänvisning till sitt tillstånd, men med tanke på hur svårt det är att ändra tandläkartider ska nog sjukdomsbilden förväras ganska rejält innan vi ställer in det. Jag tror i och för sig att det han fasar mest för är att det är så hiskeligt tidigt, redan 8.50 på morgonen. Det är som mitt i natten för en sommarlovsledig unge. Men det är väl bra att träna lite inför nästa vecka.

Inga kommentarer: