Sidor

-

-

onsdag 3 augusti 2011

En bra dag

Igår var det en riktigt bra dag. Lite för kort, bara. Jag hinner inte riktigt med. Men jag fick mycket jobb gjort, vilket alltid dövar det dåliga samvetet. Vi solade och badade och det var 23 grader i havet och inte en enda manet i sikte. Blev bjuden på räkmacka och vin på kvällen. Kan det bli bättre? Det enda som just nu är lite jobbigt är att det inte går att få in någon sval luft när det är så varmt och stillastående ute. Vi har en inomhustemperatur på 25-26 grader och det är lite väl mycket. Önskar mig AC inomhus. Men det är ett litet problem och som svensk vet man ju att det här inte varar för evigt. Det kan mycket väl vara 15 grader och snålblåst redan i morgon.

Det ser ut att bli varmt idag också, men jag ska förska ignorera det så gott det går och ägna mig åt jobb. Om jobbet mot förmodan skulle ta slut (vilket det inte gör idag) har jag en lång att göra-lista. Det är väskor som ska packas upp och rabatter som ska rensas, bland annat. Nästa vecka, då tar jag tag i mitt liv igen.

Inga kommentarer: