Sidor

-

-

fredag 16 december 2011

Duktighetssyndrom

Jag har varit superduktig i två dagar. Jobbat, betat av en hel del små förtretliga måsten, postat julkorten, fixat granen, lagat en hel massa mat och faktiskt även bakat. För en gångs skull är jag riktigt nöjd med mig själv. Skönt att det är fredag, även om jag måste jobba lite i helgen också.

Ikväll är det fotbollsavslutning med match mot föräldrarna. Jag brukar avstå allt sådant i den mån det går, eftersom den andra föräldern i den här familjen som tränare i laget är självskriven på plan. Jag ska göra mitt bästa för att sno åt mig en läktarplats. Jag har ju sedan länge insett att det är där jag passar bäst i de flesta idrottssammanhang.

I övrigt hoppas jag att jag ska beta av ytterligare några surdegar i helgen. Jag har till exempel massor av papper i en stor hög på mitt skrivbord som verkligen borde sorteras in i någon pärm och glömmas bort. Det är ju snart ett nytt år. Snart en ny deklaration. Då är det bra om alla papper går att återfinna i någon fin pärm.


Inga kommentarer: