Sidor

-

-

måndag 12 december 2011

Ibland behöver man få en pizza hemkörd

Och så var det måndag igen. Det har varit en hård helg. För lite sömn och för mycket vin. Jag är inte van vid sådant längre, men vi blev så glada över besöket från Örebro i fredags att vi helt glömde bort att gå och lägga oss. Det kostade på. I min ålder är sömnbrist inget att skämta om. Nu har jag dock återhämtat mig igen.

En ganska skrämmande upptäckt gjordes i lördags. Här i den välmående förorten till Sveriges andra stad går det inte att få hemkörning av pizza. Jag har med andra ort hamnat i den totala utmarken. Jag har ju hunnit bo här i ett och ett halvt år innan jag insåg hur illa ställt det är och det säger väl något om hur frekvent mitt behov av kolhydratsrik dagen efter-mat är. Och det är väl tur. Nu lär det dröja till nästa gång. Jag kanske till och med hinner flytta till mer civiliserade trakter innan behovet av hemkörd pizza infinner sig nästa gång.

Inga kommentarer: