Sidor

-

-

måndag 19 december 2011

Jag har bestämt mig

Tror jag i alla fall. Jag ska avge mitt nyårslöfte redan nu. Risken finns att jag hinner ändra mig eller glömma bort det innan det faktiskt blir ett nytt år på riktigt, men jag gör det i alla fall. Här kommer det:

Jag ska bli en bättre människa.

Jag ska göra mitt bästa för att bli lite snällare, lite godare, lite mer förstående. Inte gå runt och tjura och inte reta upp mig på att folk inte tänker och tycker som jag. Det tar alldeles för mycket energi. Och ta reda på fakta och inte dra en massa förhastade slutsatser. Jag är ganska bra på att dra förhastade slutsatser, det är faktiskt en av mina sämre sidor. Fast å andra sidan är jag rätt bra på att lyssna också och jag är inte den som inte kan ändra mig om jag inser att jag hade fel.

Jag vet inte om jag klarar det, men ska jag åtminstone försöka. Jag tror det är ett bra nyårslöfte. Och jag vet att jag kommer att få massor av tillfällen att öva. Livet är fullt av prövningar och folk som gör obegripliga saker. Och övning lär ge färdighet.

4 kommentarer:

Camilla J sa...

är det du som är min hemliga bokvän?

Helena sa...

Stämmer bra!

Camilla J sa...

Tusen TACK för paketet. vi har likadan boksmak. Flickan från ovan har jag faktiskt redan läst och tycker också att den var bra. Men jag kan ju alltid ge vidare den bok till någon annan som inte läst denna bok!
KRAM

Helena sa...

Det var ju otur att du redan läst den ena boken. Hoppas dock att resten av paketet var till belåtenhet.