Sidor

-

-

måndag 24 oktober 2011

Slapp helg

En helg i huset på landet igen. Den här gången utan några som helst måsten. Sonens bästis var med oss hela helgen och det är underbart att se när just de här 11-åringarna är tillsammans, eftersom de känner varandra så väl och tycker så mycket om varandra att de faktiskt inte gör sig till ett dugg. Det blir ju så mycket roligare då. Annars börjar kraven på coolhet dyka in och det är ibland ganska plågsamt att se som förälder. Fast jag vet hur det var. Det hjälper inte ett dugg att mamma säger att man duger som man är, när man själv vet att man är helt fel.

Jag borde förstås ha jobbat mer i helgen. Jag har lite för mycket att göra de närmsta dagarna och det hade varit väldigt bra om jag gjort undan en del i helgen. Så det blir till att jobba sent ikväll. Och det hade jag inte varit rustad för om jag inte slappat i soffan i världens mysigaste hus och läst veckotidningar i stället för uppbygglig litteratur. Eller jobbat mig trött och sur.

Inga kommentarer: