Sidor

-

-

måndag 23 januari 2012

Det fortsätter rulla på

Så har flera dagar och en hel helg gått utan att jag hann med riktigt. Mycket jobb har det varit och är. Bra, men lite stressigt just nu. Helgen tillbringades i huvudsak i soffan med en bitvis ganska jobbig huvudvärk. Jag tror just nu att det är fel på min arbetsstol, min syn, mitt skrivbord i ungefär nämnd ordning. Det är ju sån't som går att åtgärda. Så det ska jag väl göra vad det lider. När jag har tid. Och råd. Jag inser att jag behöver både nya glasögon och linser och det där med nya glasögon är ju ofta ganska kostsamt. Särskilt när man är utrustad med en syn som är i ständig förändring. Under tiden tar jag huvudvärkspiller.

Så det blev ingen höjdarhelg. En film hann jag klämma och det var ganska länge sedan jag kollade på film. Bra att beta av åtminstone något i mitt mycket modesta filmbibliotek, där det mesta faktiskt är osett. Det blev en film som hette "The Namesake". Den handlade om en indisk familj som flyttar till USA och mest av allt om sonen, som ju är född i USA och är amerikan, men ändå är indier. Och hans namn, hans pinsamma namn som har en mycket djup innebörd för hans far, men vilken tonåring bryr sig om det? Det var en ganska långsam film och jag kan väl inte påstå att jag blev så där vidare värst engagerad, men det kändes bra att kolla på film. Jag ska nog försöka ta och göra om det snart igen.

Inga kommentarer: