Sidor

-

-

onsdag 11 januari 2012

Ingen mjukstart

Det nya året har rivstartat och jag har hur mycket som helst att göra. Det är ju bra på alla sätt och vis, men eftersom jobb måste gå före fritid (och i fritid ingår städning) är min arbetsmiljö just nu en sanitär olägenhet. Jag är liksom bara halvfärdig med avjulningen. Granen och allt lullull är nerpackat, men det hänger fortfarande röda tygskynken i fönstren och det ligger glöggfläckiga dukar på borden. Där granen stod är nu ett stort tomrum, eftersom jag har en del planer på ommöblering som jag inte hunnit sätta i verket än. Dammtussarna virvlar omkring och det är fullt med glitter i ryamattan. Jag borde kort sagt ta mig en riktig röjardag, men nu finns det ingen tid alls till sådant. Hoppas bara ingen får för sig att komma och hälsa på den närmsta tiden. Och ja, han jag är gift med befinner sig på annan ort, så nej, vi kan inte vara jämställda på det här planet just nu.

Inga kommentarer: