Sidor

-

-

torsdag 26 januari 2012

Yoga och sushi

Det blev ingen bokklubbsstart igår. Inställt på grund av sjukdom. Sådant händer och vi tar nya tag om ett par veckor. Men mitt lite mer aktiva liv tog fart med en yogaklass idag och det var inte så dumt. Jag är ju stel som en pinne just nu eftersom jag inte tränat yoga på riktigt på flera år, men nu ska jag försöka komma igång ordentligt. Känner mig riktigt peppad.

I övrigt består tillvaron av jobb, jobb, jobb just nu. Jag hinner ingenting, mer än att hålla deadlines. Det börjar faktiskt bli lite slitigt och jag inser att den kommande helgen knappast blir fredad. Dessutom har jag bestämt mig för att göra egen sushi i morgon kväll. Jag har aldrig gjort det själv, men det ska väl gå, bara jag börjar i tid. Jag har införskaffat diverse för ändamålet avsedda attiraljer och ingredienser. Fast med mitt lugna och nyyogade sinne känner jag mig full av tillförsikt inför denna matlagningsutmaning. Hur svårt kan det vara?

Inga kommentarer: