Sidor

-

-

måndag 2 januari 2012

Back in business

Så var det hela över för den här gången. Jul, nyår och allt det där. Nu kan saker och ting snart återgå till det normala igen och vi vardagsjunkies kan få lite lugn och ro.

Jag skrev ett osedvanligt sinnesslött inlägg en tid före jul. Jag vet inte vad som tog åt mig. Naturligtvis tänker jag inte alls börja mjäka med vissa av mina medmänniskor. Hur kunde jag få för mig något sådant? Så dumt det kan bli. Det här är en lärdom jag har dragit av att fira jul, skulle man kunna säga. Eller rättare sagt en påminnelse om att det är häxan Surtant som är min sanna role model. Och man ska hålla fast vid sitt sanna jag, annars kanske dumskallarna vinner.

Nyår firades i Danmark. Det var också 40-årsdags för min käre make. Två flugor i en smäll, med andra ord. Mycket trevligt och roligt. Badlandskap och alla barnsligheter man kan tänka sig passade bra. Nu är vi stärkta inför det nya året. Jag hoppas givetvis 2012 innebär att jag blir smalare och snyggare. Yngre är väl att hoppas på för mycket.

2 kommentarer:

L sa...

God fortsättning på det nya året!
Jag ser framemot att följa dig på bloggen:)
Stor kram!
/ Lin

L sa...

Förlåt för ihopskrivningen! Ihop skrivn...äsch! Jag skriver som jag tänker och min spacebar har alltid varit trögt. Dags att pilla upp och göra rent kanske...;););)