Sidor

-

-

lördag 17 juli 2010

Ett nytt hälsosamt liv?

Hittills har sommaren inte varit särskilt nyttig. Innan flytten kunde jag skylla på tidsbrist och att vi var tvungna att äta upp så mycket som möjligt av all skåpmat, eftersom allt inte gick att ta med sig. Tvungna och tvungna, men snålvattnet rann till och det kändes ju så onödigt att inte försöka tömma frysen så mycket som möjligt. Nu har vi flyttat och förutsättningarna för ett hälsosamt liv är bättre än någonsin. Det mesta av skräpet i frys och kyl är bortkastat. Fem minuters cykeltur hemifrån finns både fiskaffär och grönsaksaffär, vilket ju naturligtvis borgar för hälsosam matlagning. Omgivningarna bjuder på fina promenadvägar och havet, ja, det tar ju bara en kvart att cykla dit. Och jag tycker att mina första två veckor på västkusten faktiskt har känts ganska nyttiga. Men i morse skramlade jag liv i vågen igen. Det skulle jag inte gjort. Jag borde ha framhärdat i förnekelse ett tag till. Uppenbarligen är den trevliga sommarmysdieten med grillat och rödvin som bas inte så hälsosam, trots allt. Den otäcka displayen på vågen talade sitt tydliga språk. Och jag har ändå tagit långpromender flera dagar i rad. Jag borde alltså köra igång en diet. Snart. Vilken dag som helst. Och yogaträning. Jag är stel som en gammal tant. Jag kanske ÄR en gammal tant, rent utav? Det finns säkert de som anser det, men där tänker jag fortsätta framhärda i förnekelse ett tag till.

Inga kommentarer: