Sidor

-

-

fredag 16 juli 2010

Sommartid = lästid?

Inte i år. I alla fall inte just nu. Det är så fullt upp med jobb, uppackning och lite sol och bad däremellan att jag inte öppnat en bok på flera dagar. Veckor kanske. Jag håller dessutom på att läsa en bok som hittills varken är särskilt engagerande eller sådär våldsamt välskriven. Men jag är ju inte den som ger upp i första taget. På ett sjukligt självplågaraktigt sätt tvingar jag mig igenom även sådant som inte alls är bra, bara för att jag ska veta med säkerhet att det inte tar sig mot slutet. Ibland blir man ju faktiskt överraskad. Men jag önskar mig några lata sommardagar med en bra bok, något kallt att dricka och lugn och ro. Alla mina böcker är dock inte uppackade än, så det är ingen ordning i mina bokhyllor heller. Jag hittar inte alla de där böckerna jag skulle läsa i sommar. Jag kan ju i alla fall skylla på det.

Inga kommentarer: