Sidor

-

-

söndag 11 juli 2010

Semesterdag

Idag tog vi en semesterdag. Det gjorde vi väl i och för sig igår också, då cyklade vi ner till havet och solade och badade och brände oss lite orutinerat. Men idag gjorde vi en utflykt till Nordiska Akvarellmuseet på Tjörn och såg en fin utställning med den amerikanske konstnären Andrew Wyeth. Sedan blev det sen lunch på en indisk restaurang inne i Göteborg. Mycket trevligt, somrigt och lite turistigt. Undrar hur lång tid det tar innan man känner sig så hemma att man inte är turist längre? Fast det är lite skönt att turista på hemmaplan. Det blir inte så långa resor och det kräver inte särskilt mycket planering.

Jag har lyft upp lite mer böcker i bokhyllan och ska lite planlöst grabba tag i närmaste ouppackade kartong. Snart. Jag ska bara ta en kopp kaffe först. Och kanske kolla lite på TV. Och fundera över vad vi ska ha till kvällsmat och som VM-finalgodis. Och jag kan inte bestämma mig för om jag håller på Spanien eller Holland.

Inga kommentarer: