Sidor

-

-

torsdag 7 oktober 2010

Jag har inget att ha på mig!

På lördag ska jag gå på fest. Det är en relativt stor händelse, det festas nämligen inte alltför ofta här nu för tiden. Det är dessutom en klassfest. En sådan där alldeles-för-många år sedan 9:an-fest. Jag ska träffa folk som jag troligtvis inte sett på minst 10 år (det var nämligen 10 år sedan jag senast var på en sådan här tillställning). Alltså folk jag inte alls känner eller kanske inte ens känner igen längre. Man vill ju visa sig från sin bästa sida då. Om det någon som har blivit kärring, så inte är det jag i alla fall. Men jag vet inte. Finaste kläderna känns för överklätt och jeans för underklätt - dessutom har jag inga snygga jeans.

Jag provade ut en outfit förut idag, men jag börjar ångra mig. För vippig kjol och skorna känns inte rätt. In i garderoben och botanisera igen. Jag borde gå på fest oftare, så att jag var mer festvan. Så att jag bara kunde slänga på mig något som jag vet alltid passar. Nu är det bara jobbigt. Och en väska måste jag leta upp. Min gigantiska vardagsväska passar inte på party.

Jag kanske inte känner någon alls. Det kanske bara är jag som kommer från min klass och allt kanske bara blir pinsamt. Oavsett vad jag har på mig.

Inga kommentarer: