Sidor

-

-

fredag 29 oktober 2010

Då var det dags

Jag måste ta tjuren vid hornen och göra det jag inte hade tänkt göra på mycket länge: jag måste ringa till en tandläkare. Jag har bitit av en tand och det känns som ett stort, vasst hål i munnen. Inte bra. Antagligen jättedyrt.

I våras höll min gamla tandläkare på och ringde för att boka in mig på min årliga kontroll. Jag känner ju givtevis igen numret så jag struntade helt enkelt i att svara tills vi hade flyttat, så att jag kunde säga att jag tyvärr inte kunde besöka deras inrättning något mer. Jag trodde jag hade kommit undan ett tag. Så fel jag hade. Det finns uppenbarligen högre makter som ser till att man gör sina årliga besök, vare sig man vill eller inte. Eller så är det bara min skröpliga gamla kropp som håller på att falla i bitar.

1 kommentar:

Frejda sa...

Blä. Jag har gjort samma sak för några år sedan. Det var någon sådan där fin gammal amalgamlagning, från skolans tandläkarbuss med the dentist from hell, som helt plötsligt gjorde att tanden rasade. Jag kan inte ens minnas att jag bet i något olämpligt. Och det kändes som värsta vulkankratern, men var faktiskt inte så stort egentligen och tandis gjorde ett snyggt jobb med plast och jag fick en snygg vit tand istället och blev av med det gamla amalgamet. :-)