Sidor

-

-

onsdag 22 december 2010

Flitens lampa

Idag har flitens lampa lyst här hemma. Jag har slagit in paket. Och ansträngt mig riktigt bra, om jag får säga det själv. Massor med krulliga snören och fina etiketter. Jag har till och med dekorerat paketen lite extra med fina juliga klisterbilder. Återstår att se om någon kommer att lägga märke till det. Troligtvis inte. Eftersom jag egentligen inte är särskilt bra på att slå in paket så där fint och proffsigt (skulle aldrig kunna jobba i affär i juletid) försöker jag dölja det genom att ösa på med snören och andra dekorationer. Fungerar riktigt bra.

Det har vidare griljerats skinka, lagats rödbetssallad och rödkålschutney. Sonen beställde hemlagat potatismos och det fick han. Jag har farit fram i köksregionerna som Nigella på speed. Eventuellt tar jag tag i knäckkoket senare ikväll.

Och allt detta efter att ha jagat en bortsprungen hund halva förmiddagen. Han är urusel på att spåra, men ibland får han för sig att han är värsta jägaren och blir både blind och döv och bara försvinner. När jag efter nästan en timme hade tvingat ut man och barn i skogen för att avlösa mig i letandet och gick hem möttes jag av en mycket glad vovve hemma vid dörren. Han hittade i alla fall hem. Alltid något.

Inga kommentarer: