Sidor

-

-

onsdag 8 december 2010

Snömos

Det går trögt med min läsning just nu. Jag håller på med Stor Amerikansk Litteratur och förordet med hyllningstalet är lika långt som resten av boken. Jag känner att min intellektuella nivå inte riktigt är på topp just nu, så Stor Litteratur är inte riktigt vad jag vill ha. Jag behöver något mindre krävande. Något som går in och ut utan att lämna några spår att tala om. Dessutom dök det upp en tidning igår som hette Axess. Jag vet inte var den kommer ifrån eller varför, men den ser väldigt intellektuell ut och jag har inte ens orkat bläddra i den.

En virkbeskrivning för ett par vantar har jag dock läst de senaste dagarna. Den var så dåligt skriven att det var enklare att titta på bilden. Nu är jag snart klar med det andra paret som jag gjorde med den så kallade beskrivningen enbart som inspiration. De blev betydligt bättre än det första paret när jag försökte göra som det stod.

Jag vet inte om det är allt det här juliga som får det att bli snömos i skallen. Man inbillar sig att man har så mycket annat att tänka på. Jag ser fram emot mellandagarna när allt är tyst och stilla. Då kanske min intellektuella kapacitet har återvänt så att jag kan ta tag i någon maffig tegelsten som jag förhoppningsvis har fått i julklapp. I väntan på det ska jag tillverka en tomte eller något annat pyssligt.

Inga kommentarer: