Sidor

-

-

söndag 19 december 2010

Soffmys

Idag har det inte blivit mycket gjort och det ser inte ut som om det kommer att bli det heller. Jag hade vissa planer, det hade jag, men de har så att säga bordlagts. Förmiddagen har ägnats åt att ligga i soffan i morgon rock och under täcket tillsammans med sonen. Vi har kollat på någon ganska usel och sötsliskig film på Disney Channel och något mer. Vi fastnade där efter frukost. Sonen är superförkyld och spelar på det så gott han kan. Han anser sig vara för sjuk för att klä på sig eller bädda eller över huvud taget göra något. Men han bad med ynklig röst att jag skulle ligga i soffan med honom eftersom han frös och när jag övervägde alternativen, ligga i soffan eller dammsuga, tänkte jag att dagar för dammsugning finns det i överflöd, medan de dagar då ens avkomma vill att man ska ligga i soffan och mysa med dem kommer att ta slut. Det gäller att ta vara på de dagarna.

Inga kommentarer: