Sidor

-

-

onsdag 29 december 2010

Shoppingdag

Jag ägnar mig faktiskt inte så mycket åt shopping nu för tiden. Jag är mer intresserad av att bli av med gamla grejor än att skaffa hem nya. Men alla i familjen tycker inte som jag och en hade ett presentkort som brände i fickan. Så vi har tillbringat ett par timmar i shoppingland och det har varit väldigt trevligt. Jag har en synnerligen nöjd, glad och välekiperad son nu. Han fick med lite hjälp av mamma ut mesta möjliga av sitt presentkort och lyckades låta bli att spendera alltför mycket av övriga julklappspengar. Sonen har även ätit det som enligt honom är världens godaste lasagne. Den serveras upplysningsvis på Bellini i Mariebergs köpcentrum utanför Örebro. Vi har haft en toppendag och bättre shoppingsällskap än en smart och rolig tioåring kan man knappast önska sig. Han ser dessutom till att mamma inte slösar bort några pengar, ifall hon nu skulle få för sig det, eftersom de affärer jag skulle kunna tänka mig att besöka snabbt döms ut som tråkiga.

Inga kommentarer: