Sidor

-

-

lördag 18 december 2010

Mitt rum

Har haft ett par dagar med massor av jobb och det är inte slut än. Julrusch även på översättningsfronten, kanske? Härligt, i alla fall. Jag har med andra ord tillbringat väldigt mycket tid i mitt arbetsrum. Jag trivs bra där. Det är skönt med ett eget rum, där man kan få bre ut sig ordentligt. Eftersom det i princip bara är jag i familjen som vistas där, har det kommit upp både det ena och andra på väggarna som liksom bara är mitt. En del är sådant som har legat nedpackat nästan ända sedan jag flyttade hemifrån. Jag har till och med lyckats smyga upp foton på mina hästar. Visserligen bakom dörren, men ändå. De finns där och de påminner om en i alla fall så här i retroperspektiv, ganska bekymmersfri tid. Det känns tryggt. Det är inget rum som platsar i Sköna Hem direkt, men det gör å andra sidan inget av våra andra rum heller.

Inga kommentarer: