Sidor

-

-

måndag 21 februari 2011

Skön söndag

Igår var vi inne i sta'n och det var alldeles för länge sedan sist. En fin solig dag med vårkänsla, trots att det var ganska kallt. Jag försöker ju intala mig själv att mina shoppingdagar är över och det är faktiskt inte så svårt. När jag kollar i skyltfönstren så tycker jag att det är påfallande ofta jag kan säga till mig själv: "En sådan har jag". Det vill säga, inte så mycket nytt under modehimlen egentligen, möjligen lite nya kombinationer. Jag ska ta en djupdykning i garderoben och försöka mig på lite nya kombinationer vilken dag som helst. Dock tog jag en tur inne på Indiska. Jag älskar Indiska och skulle gärna inhandla alla mina inredningsdetaljer där. Tingeltangel är betydligt trevligare en trist avskalad minimalism. Men jag behöver inga fler ljuslyktor heller. Eller kuddar. Eller fina temuggar. Men jag köpte ett par solglasögon för det facila priset av 59 kr i en guldig pilotmodell. Det tyckte jag att jag var värd. Och så försöker jag förtränga det faktum att jag redan har ca 23 par solbrillor i en låda.

Inga kommentarer: