Sidor

-

-

tisdag 21 juni 2011

Lämnar Sverige

...och det känns rätt skönt nu. Europa hägrar. Bilsemester är alldeles fantastiskt. Jag har till och med förträngt det där med bau und stau på Autobahn. Fast sonen frågade igår om vi måste åka utomlands nästa sommar också. Jag sa att det kan vi kanske diskutera nästa år. Nu är nu och nu ska vi till Frankrike. Jag ska äntligen få åka till Carcassonne. Mina förväntningar är skyhöga. Denna stad som förekommit i så många historiska romaner av tvivelaktig kvalitet jag läst. Jag har laddat med en hel hög alldeles utomordentligt tramsig semesterlitteratur och tänker bland annat frossa i historier om tempelriddare. Det passar bra nu när jag liksom kommer att vara på plats. Återstår att se hur många gamla tempelriddarborgar sonen orkar med. Men om vi kompromissar med poolen halva dagen, så.

Inga kommentarer: