Sidor

-

-

tisdag 14 juni 2011

Semesterplanering

Om exakt en vecka styr vi kosan söderut. Det kräver att planeringen börjar nu, eftersom helgen ska tillbringas i huset på landet för överlämning av diverse djur som inte får följa med på resan. Vilket innebär att det som ska packas på måndag bör vara tvättat senast fredag. Jag tjatade hela dagen igår på mina övriga två familjemedlemmar att de skulle börja tänka på vad de ville ha med sig och se till att det är rent i slutet på veckan, eftersom vi INTE har hela helgen på oss att tvätta, men som vanligt när jag försöker prata praktiska saker så är det för döva öron. Det beror antagligen på att de har en maka/mor som fixar allt sån't, så det är aldrig några problem för dem. Så bra de har det.

Själv är jag inte av den sorten som tror att allt ordnar sig, eftersom jag vet att det inte gör det om jag inte fixar det själv. Ingen kommer liksom att lägga fram förra årets sommarkläder på sängen åt mig och uppmana mig att kolla vad som passar och vad som ska med. Eller se till att allt det där andra som är bra att ha på en bilsemester kommer med - typ färjebiljetter, pass och plåster. Kvinnofälla - jajamensan.

Inga kommentarer: