Sidor

-

-

onsdag 14 september 2011

Blåsigt

Det blåser något alldeles infernaliskt just nu, även om det just nu faktisk också är lite soligt. Annars har det ju regnat en hel del också. Så jag har gett upp. De vita korta byxorna som har legat i sovrummet och väntat på att bli använda en gång till har åkt i tvätten och ska sedan förpassas till lämplig förvaringsplats i väntan på nästa sommar. Det är lite sorgligt.

Man blir så trött av blåst. Att jag är lite småförkyld gör väl inte saken bättre. Jag vill inte göra någonting nu. Jag vill bädda ner mig och vänta på att det går över. Gå i ide. Jag är ingen höst- och vintervän längre. Jag vill mest bara tända ljus, dricka the och läsa böcker. Om jag orkar. Annars går det bra med tidningar också. Jag har ett oläst exemplar av besserwissertidningen Hundsport liggande. Kanske ska ta tag i den. Alltid finns det något man kan reta upp sig på. 

Inga kommentarer: