Sidor

-

-

söndag 4 september 2011

Helg i huset på landet

Helgen har tillbringats i huset på landet. Vädret har varit alldeles underbart, varmt och soligt. Och jag har varit inomhus och städat. Inte så kul, men nödvändigt just den här helgen. Huset ska nämligen hyras ut en vecka och efter våra mellanlandningar och sporadiska besök under sommaren var städskicket kanske inte riktigt i uthyrningsbart skick. Insåg att det skulle behövas lite fönstertvätt också, men det får faktiskt bli en annan gång.

Inte riktigt en så avkopplande helg på landet som man skulle önska, alltså. Det började lite fel redan i fredags. Bilen var på verkstad och innan jag kunde hämta den, utfodra barnet, rasta hunden och allt det där som ska göras var vi några timmar senare än vad jag hade räknat med. Fredageftermiddag + Göteborg = lite för mycket trafik om man har bråttom. Det fick bli en omväg över Uddevalla - Trollhättan, som visade sig inte vara omväg alls. Det gick nästan lika fort att köra den vägen som att köra genom Göteborg en bra dag. Jag har alltså skaffat mig en alternativ resväg och det är inte så dumt. Variation är alltid bra. Jag hade dessutom utrustat bilen med en gammal samlings-CD med hårdrocksklassiker. Och det är alldeles utmärkt när man är lite stressad.

2 kommentarer:

Frejda sa...

Lite extra inkomstkälla i form av torputhyrning, alltså. Synd att jag bor här sex månader om året. Jag gissar att ingen vill hyra torp med utedass och inget indraget vatten under den kallare årstiden ...

Helena sa...

Nej, det är väl lite svårare då. Men nu när vi inte är här lika ofta är det bra med lite bidrag till driftskostnaderna.