Sidor

-

-

tisdag 6 september 2011

Långtråkigt

Man måste ha det lite småtrist ibland, för att förstå när saker och ting är riktigt kul. Så jag har en sådan där prövodag idag. Inte särskilt mycket att göra - om man bortser från hushållsarbete som jag inte vill göra. Jag skulle kunna unna mig att lägga mig i soffan en stund och läsa en bok. Det skulle inte vara att vara lat, inte idag. Men jag har lite svårt att inte sitta upp och åtminstone försöka se ut som om jag jobbar, även om jag inte gör det. Det är egentligen slöseri med tid. Har man inget jobb just i eftermiddag, så har man inte. Då får man göra något annat. Det skulle jag säkert tvärsäkert säga till andra. Men när det gäller mig själv så måste jag liksom sitta på pass. Jag kan  ju missa något viktigt annars. Jag inser hur osedvanligt korkad jag är just nu. Så korkad att jag kanske får straffa mig själv med lite dammsugning.

Inga kommentarer: