Sidor

-

-

lördag 24 september 2011

Bokmässa

Igår var jag på Bokmässan nästan hela dagen. Där fanns förstås massor av böcker, men också en hel massa kändisar av alla digniteter som fladdrade förbi till höger och vänster. Guillou och Ranelid kan man exempelvis inte undvika, hur mycket man än vill. De är överallt (fast dock aldrig på samma plats samtidigt). Jag försökte lyssna lite på Henrik Schyffert och Fredrik Lindström när det pratade inredning (och krängde sin inredningsbok), men det var för trångt och för dåligt ljud, så jag missade hälften. Jag fick veta att Fredrik Skavlan också är illustratör, vilket jag inte hade en aning om och att han inte kan rita hästar. Jag lyssnade på en kort intervju med Alex Schulman och en med Patrik Sjöberg.

Jag köpte till och med Patrik Sjöbergs bok, signerad. Det var på ren impuls. Jag gillade det han sa om barn och idrott och ledare inom ungdomsidrott. Jag gillar att han jobbar med BRIS. Det faktum att vi så sent som för några veckor sedan fick mail från sonens idrottsförening om att det förelåg en polisanmälan mot en ledare inom klubben för närmanden mot minderårig påverkade också. Och så blev jag säkert lite starstruck. Om man nu ska släpa med sig en autograf hem är det väl lika bra att det är från en världsmästare. Jag såg ju inte till de där nobelpristagarna som också skulle finnas på plats.

Sedan var jag helt slut. Blev tvungen att sitta ner länge och vila och fika med Anna från Örebro. Och gå och trängas lite framför Nina Hagens boksignering. Köpa så mycket böcker och tidningar jag orkade bära ut till bilen.

Det är jobbigt att gå på bokmässa, men fantastiskt kul. Kanske borde ta en sväng idag igen?

Inga kommentarer: