Sidor

-

-

måndag 12 september 2011

Shopping

Igår var jag en sväng på Livstilssmässan i Göteborg och lyssnade på en föreläsning om attraktionslagen. Tog även en sväng inne på mässan, men jag blev inte så långvarig. Det var lite för mycket "jag talar med änglar och om du köper min magiska kristall kommer du att leva lycklig i alla dina dagar". Min skepticism slår till lite för mycket ibland i sådana ögonblick. Jag gillar inte riktigt att det blir sådan kommers på välbefinnande. Dessutom tror jag mässan hade fått tillnamnet "Hälsa- och Livstilssmässan". Det var dock slående hur många som stod och rökte utanför. Jag får inte riktigt det att gå ihop. Man går in och köper svindyra gojibär och dricker en slurk aloe vera-juice för att uppnå diverse hälsoeffekter och sedan går man ut och tar en cigg?

Jag gick en sväng på Indiska i Nordstan i stället. Jag spanade in ett par gardiner för några veckor sedan och det fanns kvar två längder med just det mönstret jag ville ha. Jade Jagger-tunikan jag klämt på lite tidigare fanns också kvar på reastången, plus en annan tunikaklänning, som trots sitt brokiga mönster inte alls fick mig att se ännu tjockare ut. För det facila priset av 50 kr, dessutom. En osedvanligt lyckad shoppingrunda i min favoritaffär. Det kanske var attraktionslagen som inverkade och gjorde att jag hittade precis det jag ville?

Inga kommentarer: