Sidor

-

-

fredag 11 november 2011

Fredag

Har knappt hämtat mig från chocken över att Björn Ranelid ska vara med i Melodifestivalen. Kan inte karln skriva en bok eller något, så att han håller sig sysselsatt med något som gör att han inte hinner synas hela tiden? Inte för att jag kommer att läsa, men enligt honom själv har han ju en enormt stor läsekrets. Om så är fallet kanske de hellre vill läsa en ny bok än se honom fjanta runt i TV. Och vi andra kan slippa båda delar.

I övrigt är det ju fredag och en stor helg stundar. Sonen fyller år i morgon och det blir faktiskt ett riktigt släktkalas med firande hela dagen. Det är fler som har fyllt år den senaste tiden, så det blir lilla julafton med presentutdelning till höger och vänster.

Så jag borde sätta igång och städa. Men jag väntar en stund till. Ett mirakel kanske inträffar och det visar sig att jag har vunnit städning i flera år framåt i någon mysko tävling som jag inte ens vet att jag har varit med i. Det skulle vara fint.

Inga kommentarer: