Sidor

-

-

onsdag 23 november 2011

Jobbkoma

Två helvetesdagar är till ända. Hoppas jag. Fortfarande kan vad som helst hända. En mycket överoptimistisk tidsplan (tidsuppskattningar är inte alltid min starkaste sida, uppenbarligen) ledde till att jag fick klämma in ca 20 timmars jobb på en och en halv dag. Lägg därtill så kallat tekniskt strul av den mer hjärtklappningsframkallande sorten. Det vill säga, under den tid som jag skulle tokjobba och inte alls hade tid för något annat än att möjligen gå ut med hunden, kraschade min dator tre gånger. Jag har alltså startat om, gjort om, reparerat korrupta filer, stirrat på blå skärmar och allt möjligt eländigt samtidigt som klockan tickade och deadline närmade sig. Inte bra.

Men nu är allt skickat och förhoppningsvis läsbart för mottagaren. För att hålla mig alert har jag under gårdagskvällen och natten käkat tonvis med choklad. Funkar bättre än kaffe och man kan sova efteråt. Men nu börjar det kännas som om det räcker. Ska sätta mig och njuta av en nyttig lunch i lugn och ro. Sedan ska jag plocka i två dagars disk i diskmaskinen och slänga mig i soffan och hoppas att ingen vill mig något förrän jag har sovit ett par timmar.

Inga kommentarer: