Sidor

-

-

tisdag 8 november 2011

Läst: Det du önskar kan du få av Noelle Oxenhandler

Noelle Oxenhandler verkar vara en sund skeptiker till sin natur, men vill ändå undersöka kraften i att önska sig något. Hon önskar sig ett hus, en man och lite andlig upplysning. Den stora frågan är alltså: Kan önskningar förändra ens tillvaro och ge en det man vill ha?

Det är ju ett tema som det skrivits om en hel del förut, men i just den här boken undviks termen "attraktionslag" ganska konsekvent. Noelle är inte övertygad om att det fungerar, hon vill bara testa. Hon ser ganska nyktert på tillvaron runt omkring sig och är en intelligent människa som kan relatera till sagor, myter och olika ritualer utan att propagera för något. Hon säger aldrig: Så här är det. Det är befriande och på gränsen till oamerikanskt.

Jag gillar det. Det känns hoppingivande. Man kan förändra sin tillvaro. Om det sedan är universum som ger en det man vill ha eller om saker och ting helt enkelt bara går så mycket lättare när man förändrar sig själv i rätt riktning är ju egentligen strunt samma.

Jag kanske också skulle ge mig på ett experiment?

1 kommentar:

KimB sa...

Läser själv den boken just nu! :) Den är jättebra och på något vis mår jag bra av att läsa den för jag känner igen mig mycket i hennes sätt att tänka. Men jag kan även finna läsningen ganska svårförstådd ibland och lär ofta läsa om en sida 2-3 ggr för att förstå och hänga med.

MEN jag har börjat göra enligt boken, jag har lagt önskelapp under kudden, jag har gjort ett litet altare/skrin där jag har mina önskningar i form av urklippta bilder eller andra materiella ting som kopplas till det jag önskar mig. :)

I mitt skrin ligger det en urklippt lapp av ett Hjärta i papper vilket symboliserar att jag vill hitta kärleken, det ligger även en 10 krona som symboliserar att jag vill hitta ett jobb och tjäna pengar, det ligger även en urklippt bild på en lycklig tjej som hoppar upp mot himmelen, den symboliserar min önskan om Lycka! :)

MVH Kim B