Sidor

-

-

söndag 27 november 2011

Uppladdning

Igår företogs den perfekta uppladdningen inför jul. Bästa svägerskan och jag spenderade en halv dag på Hagabadet med massage, lite plaskande och brunsch med ett glas vin. Det var förra årets julklapp från våra barn och min man. Det var verkligen superskönt och en alldeles utomordentligt vald present. Tackar ödmjukast för den.

Nu är jag nästan redo för lite jul. Jag har hängt upp röda gardiner, till exempel. Inhandlade väldigt tjusiga med broderier och paljetter på det alldeles utomordentliga julvaruhuset Rusta. Jag har strukit dukar och bytt ut alla turkosa ljuslyktor mot röda. Och förstås fått upp lite elljustakar och stjärnor i fönstren. I'm ready. Just nu försöker jag vänja mig vid det röda som är en färg jag inte alls gillar i inredningssammanhang. Jag försöker intala mig att det är mörkt och mysigt och att det blir bra, bara man tänder tillräckligt många ljus, men jag inser att jag redan ser fram emot att få riva ner det igen så att jag kan återgå till min normala färgskala som den senaste tiden är turkos, grönt och lila och väldigt, väldigt ojulig.

Men nu är det alltså rött som gäller en månad framåt. Det får gå. Jag är i alla fall nöjd med de nya gardinerna. Om det inte hade varit stormvarning skulle jag ha tagit med en sekatör ut idag och knipsat lite grankvistar att göra en krans av. Sån't gillar jag. Jag har till och med torkat apelsinskivor i ugnen att dekorera med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter härligt med en dag på Hagabadet!

Det här är din hemliga bokvän som tittar in för att titta runt och börja klura på vad jag ska stoppa i din gröna påse :)

Helena sa...

Spännande!