Sidor

-

-

onsdag 9 december 2009

Affärsverksamhet

I hallen hemma hos oss står en massa kartonger med utrensade leksaker, böcker och kläder. Sådant som hör hemma i en annan tid och inte den vi lever i nu. Det är bra grejer, inga fel alls. De står i kartongerna i hallen och väntar på nya ägare. Jag har efter vissa försök på jobbet och annorstädes lyckats bli av med en del, men mycket återstår. Jag tänkte jag skulle vara lite ekonomisk, så jag har lagt ut lite på Tradera. Det är ju ett bra sätt att hitta nya ägare, för det känns inte helt bra att bara kasta felfria saker. Det mesta blir sålt, men det tar tid och kraft, det också. Mest sur blir jag när jag måste svara på idiotiska frågor. Ibland tvivlar jag på mina medmänniskor därute. Saker som i stort sett inte kostar någonting är väldigt sällan nya, felfria och inplastade. Det kostar pengar att skicka saker med posten, därför får man betala frakt. Hur svårt kan det vara att begripa det?

Inga kommentarer: